Ch°¡ng trình Giáo dåc phÕ thông mÛi °ãc xây dñng theo mô hình phát triÃn ph©m ch¥t và n ng lñc hÍc sinh. NÙi dung, ph°¡ng pháp giáo dåc h°Ûng ¿n giúp hÍc sinh hoàn thành các công viÇc, gi£i quy¿t các v¥n Á trong hÍc tp và Ýi sÑng nhÝ vn dång hiÇu qu£ và sáng t¡o nhïng ki¿n théc và kù n ng ã hÍc. Bài báo nêu ra nhïng thay Õi c¡ b£n trong ch°¡ng trình các môn Tñ nhiên và Xã hÙi, Khoa hÍc, LËch sí và Ëa lí ß tiÃu hÍc so vÛi ch°¡ng trình hiÇn hành °ãc xây dñng theo Ënh h°Ûng nÙi dung., Tóm t¯t ti¿ng anh, The new K-12 education program is built on the model of developing students' qualities and competencies. Educational contents and methods are aimed to help students fulfill assignments, and solve problems in learning and daily life by effectively and creatively applying acquired knowledge. The paper outlines the fundamental changes in the curriculum of Natural-Social Subject, Science, History, and Geography in primary education compared to that of the content-based