N ng lñc tñ hÍc là n ng lñc cÑt lõi thuÙc nhóm n ng lñc chung c§n hình thành và phát triÃn ß ng°Ýi hÍc. Ñi vÛi hÍc sinh Trung hÍc phÕ thông (THPT) n ng lñc tñ hÍc có vai trò quan trÍng quy¿t Ënh ¿n k¿t qu£ hÍc tp, £nh h°ßng ¿n sñ tìm tòi nghiên céu ß các c¥p hÍc cao h¡n. MÙt trong các biÇn pháp phát triÃn n ng lñc tñ hÍc cça hÍc sinh THPT là xây dñng hÍc liÇu iÇn tí và h°Ûng d«n hÍc sinh tñ hÍc thông qua hÍc liÇu. Trong bài vi¿t này chúng tôi ã iÁu tra thñc tr¡ng vÁ n ng lñc tñ hÍc và thñc tr¡ng sí dång hÍc liÇu iÇn tí trong viÇc tñ hÍc cça hÍc sinh THPT, të ó °a ra các biÇn pháp phát triÃn n ng lñc tñ hÍc
xây dñng hÍc liÇu iÇn tí nguyên tÑ nhóm VIIA nh±m góp ph§n nâng cao n ng lñc tñ hÍc cça hÍc sinh THPT., Tóm t¯t ti¿ng anh, Self-study capacity is a core competency belonging a group of general competencies that need to be formed and developed for learners. For high school students, self-study ability plays an important role in deter mining academic results, affecting research exploration at higher levels. One of the measures to develop the self-study capacity of high school students is to build electronic knowledge sources and to guide students self-studying through electronic knowledge sources. In the article, we investigated the reality of high school students' self-study ability and the use of electronic knowledge sources in self-study. thereby we offered measures to develop self-study ability, and built electronic knowledge sources of elements VIIA group in order to improve the self-study capacity for high school students.