Đào tạo tiếp cận CDIO nói chung, xây dựng và phát triển chương trình đào tạo tiếp cận CDIO nói riêng là một giải pháp để nâng cao chất lượng đào tạo, trong đó có đào tạo giáo viên tiểu học của trường đại học. Để xây dựng, triển khai chương trình đào tạo giáo viên tiểu học tiếp cận CDIO có hiệu quả, bài báo đề xuất 5 giải pháp quản lí Quán triệt cho đội ngũ cán bộ quản lí và giảng viên về sự cần thiết phải quản lí chương trình đào tạo giáo viên tiểu học tiếp cận CDIO
Quản lí xây dựng chuẩn đầu ra của chương trình đào tạo giáo viên tiểu học tiếp cận CDIO
Quản lí thiết kế khung chương trình đào tạo giáo viên tiểu học tiếp cận CDIO
Quản lí xây dựng đề cương chi tiết học phần tiếp cận CDIO trong đào tạo giáo viên tiểu học đảm bảo sự thống nhất các nội dung dạy học, kiểm tra và đánh giá
Quản lí các điều kiện đảm bảo thực hiện chương trình đào tạo giáo viên tiểu học tiếp cận CDIO., Tóm tắt tiếng anh, Implementing the CDIO approach in training in general and developing the CDIO approach training programs in particular is considered as a solution to improve the quality of training, including the training of primary school teachers at university. In order to develop and implement an effective training program for primary school teachers to approach CDIO, the article proposes five management solutions, including Thorough understanding for administrators and lecturers about the need to manage the training program for primary school teachers to approach CDIO
Managing the construction of learning outcomes of the training program for primary school teachers to approach CDIO
Managing and designing the framework for the training program for primary school teachers to approach CDIO
Managing the development of a detailed outline of the CDIO syllabus in primary school teacher training to ensure the consistency of teaching, testing, and evaluation contents
Managing the conditions to ensure the implementation of the training program for primary school teachers to approach CDIO.