Việc nâng cao giá trị thương hiệu dựa trên nhân viên có ý nghĩa quan trọng đối với các tổ chức nói chung và các ngân hàng thương mại (NHTM) nói riêng. Bài viết nhằm tìm hiểu sự tác động của văn hóa tổ chức, thương hiệu nội bộ đến giá trị thương hiệu dựa trên nhân viên của các NHTM Việt Nam. Kết quả nghiên cứu cho thấy kiến thức thương hiệu, vai trò rõ ràng, cam kết thương hiệu, văn hóa tổ chức, thương hiệu nội bộ làm cho nhân viên có cảm giác hãnh diện và hòa nhập vào thương hiệu của ngân hàng. Đặc biệt, văn hóa tổ chức có tác động đến kiến thức thương hiệu, vai trò rõ ràng và cam kết thương hiệu
còn thương hiệu nội bộ có mối quan hệ có ý nghĩa thông kê với kiến thức thương hiệu và vai trò rõ ràng., Tóm tắt tiếng anh, To serve customers better, bank employees need to understand, perceive and be loyal to the brand so that they can be both a brand ambassador and loyal internal customers of their banks. Therefore,Enhancing the employee-based brand value is important for organizations in general and commercial banks in particular. This study is to find out the impact of organizational culture and internal branding on the employee-based brand value of commercial banks in Vietnam. The study's findings shpw that the brand knowledge, the role clarity, the brand commitment, the organizational culture, and the internal branding all make employees feel proud and integrate more into the brands of their banks. Especially, the organizational culture has a positive impact on the brand knowledge, the role clarity and the brand commitment while the internal branding has a statistically si mificant relationship with the brand knowledge and the role clarity.