Nghiên cứu này nhằm tìm hiểu xem các ứng dụng học tiếng Anh trên điện thoại hoặc các kênh trên Youtube có thể giúp học sinh cải thiện kỹ năng nghe hiểu của mình tốt hơn hay không. Các thí nghiệm của nghiên cứu được thực hiện tại hai lớp của môn Listening 1 tại Trường Đại học Văn Lang. Kết quả nghiên cứu cho thấy việc sử dụng các ứng dụng di động và các kênh trên Youtube có tác động tích cực đến kỹ năng nghe hiểu của sinh viên. Những kết quả này cũng cho thấy các kênh trên Youtube có tác động tốt hơn các ứng dụng di động trong việc nâng cao kỹ năng nghe hiểu của sinh viên thuộc các lớp học tiếng Anh., Tóm tắt tiếng anh, This study aimed to find out whether English learning mobile applications or Youtube channels could help students improve their listening comprehension skills better. Online study during Covid-19 has led to a demand to discover a wide variety of ways to adapt the situation. A number of tools has been tested to apply virtual teaching and learning. The experiment was conducted at the two classes of the course Listening 1 at Van Lang University. The participants were divided into two groups the first group was conducted with top most subscribed English learning Youtube channels
the other was carried out with highest ranking English learning mobile applications. The pre-test and post-test administered at the beginning and at the end of the experiment. Then the scores of the two classes were collected and the data was statistically analyzed. A questionnaire was delivered to the students afterwards to collect more ideas about the methods. The study shows positive gains for the two experimental group students' outcomes as a result of the integration of mobile applications and Youtube channels. Thus, it was recommended that both means of learning should be considered as an efficient tool in integrated skills.