Những tác động của tình huống có vấn đề tới quá trình hình thành kĩ năng giải quyết vấn đề của trẻ 4-5 tuổi

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Thị Thùy Dương Nghiêm, Thu Loan Nguyễn

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 2024

Mô tả vật lý: tr.145

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 420651

This article aims to demonstrate the way problem-finding and problem-solving methods are applied to teach four- to five-year-old children about mathematics, which facilitates their access to new knowledge and logical thinking skills. Through problematic situations created by preschool teachers during activities related to mathematics, children are elicited to think and act, thereby using their own understanding and experience to handle the circumstances. This helps children to enhance essential knowledge, skills and ability to adapt to social life by finding real problems timely then tackling with them effectively.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH