Mô tả thực trạng kiến thức tự chăm sóc và đánh giá sự thay đổi kiến thức tự chăm sóc của người bệnh suy tim mạn sau can thiệp giáo dục sức khỏe cho người bệnh suy tim mạn tại Khoa Nội tim mạch - Bệnh viện Đa khoa tỉnh Nam Định năm 2018. Kết quả cho thấy thực trạng hạn chế kiến thức tự chăm sóc của người bệnh suy tim mạn tham gia nghiên cứu trước can thiệp. Can thiệp giáo dục thực hiện trong nghiên cứu đã cải thiện đáng kể kiến thức tự chăm sóc cho người bệnh suy tim mạn và cần được người điều dưỡng duy trì và thực hiện thường xuyên., Tóm tắt tiếng anh, The one group pre-test and post-test educational intervention was conducted among 90 patients with chronic heart failure in Nam Dinh general hospital. The educational program based on the guidelines for self-care of heart failure by American Heart Association, 2014 and Vietnam National Heart Association, 2015 and the evaluation based on the Atlanta Heart Failure Knowledge Test - AHFKT. V2 with confidence index Cronbach alpha of 0.80. Before the intervention, the total mean score of patients' heart failure self-care knowledge was 10,41 ± 3,54 of the total 22 points by the scale, then increased to score of 19,38 ± 2,16 right after completing the intervention and retained at 17,92 ± 2,52 points at the time of one month later (statistical significance with p values of 0.001). There were considerable improvements in patients' knowledge of each self-care contents right after completing the intervention and significantly remained in one month later.