Tổ chức hoạt động trải nghiệm cho học sinh về di sản văn hóa Việt Nam trong dạy học lịch sử dân tộc ở trường trung học phổ thông với sự hỗ trợcủa thực tế ảo tăng cường (AR)

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Minh Nguyệt Lâm, Thị Hiếu Ngân Lê, Thị Minh Châu Lưu, Mạnh Hưởng Nguyễn, Minh Phương Nguyễn, Phan Minh Hiển Nguyễn, Văn Ninh Nguyễn, Hoàng Anh Phương Phạm

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 2024

Mô tả vật lý: tr.79

Bộ sưu tập: Báo, Tạp chí

ID: 431115

In the fundamental and comprehensive innovation of Vietnamese educa-tion, the 2018 General Education Program and the 2022 High School History Pro-gram have been revised and supplemented (Announcement: Circular No. 13 dated August 3, 2022 of the Minister of Education and Training (MOE) affirms that the organization of experiential activities for students is mandatory, carried out at three levels of education. At the seconday and high school levels, students' experi-ences are upgraded to "internship activities and career guidance". This is not a separate subject, but an educational activity, with an independent position in the program, and should be encouraged to be applied to the practice of teaching sub-jects. In classroom teaching, if teachers have a correct awareness of experiential activities, determine the goals, content of knowledge and choose positive methods, they will contribute to the formation of students' competences and qualities. This research article will share experiences in organizing youth activities for students about Vietnamese cultural heritage in ethnic minority teaching in high schools with the support of technology - augmented virtual reality (AR).
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH