Can Multiple - Choice Questions Measure High - Order Thinking in Medical Education? A Comprehensive Review

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Dao Thi Thanh Binh

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Y Dược học Phạm Ngọc Thạch, 2024

Mô tả vật lý: tr.38

Bộ sưu tập: Báo, Tạp chí

ID: 444966

Multiple choice questions (MCQs) are widely used in medical education as a form of assessment and feedback. However, there is a debate on whether MCQs can effectively measure high order thinking skills, such as critical thinking, clinical reasoning, and problem - solving, which are essential for medical practice. This literature review aims to explore the current evidence and best practices on using MCQs to assess high order thinking in medical education. DOI: 10.59715/pntjmp.3.2.4
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH