Vận dụng lý thuyết siêu nhận thức trong dạy học Học phần Xác suất thống kê cho sinh viên đại học

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Hồng Nga Trần

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 2024

Mô tả vật lý: tr.151

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 446300

Metacognition, also known as thinking about thinking, cognition about cognition (Flawell J. H, 1976), is the ability to think, control, and evaluate each individual in the process of solving problems. In studying, training metacognitive skills helps students be more active and proactive in acquiring knowledge, while also forming the necessary skills and techniques for you. This paper studies the concept and functions of metacognition, and on that basis, we propose a process for organizing the teaching of the Statistical Probability module by applying metacognitive theory for students, contributing to developing learners’ thinking.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH