Khả năng vận dụng lý thuyết của P. Ia. Galpêrin về các bước hình thành hành động trí tuệ vào lĩnh vực dạy học

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Thị Tuyết Nguyễn

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 2024

Mô tả vật lý: tr.295

Bộ sưu tập: Báo, Tạp chí

ID: 453198

P. Ia. Galperin's theory on the steps of forming mental actions has wide applications in the field of teaching, especially teaching in early elementary grades. Starting from physical actions on external objects, spreading that action to words and finally internal actions. In fact, this is the psychological basis for forming learning actions for students and choosing appropriate teaching methods, opening up the way to apply theoretical research into teaching practice. Based on the research results of activity theorists, P.Ia.Galperin researched and proposed a theory of mental action steps (internal actions) and meticulously described each operation of learner's actions. The article proposes to apply the theory of steps to form intellectual actions according to the stages of P.Ia.Galperin and a teaching model based on intellectual development strategies in first grade students
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH