Cải thiện kĩ năng nói của sinh viên thông qua hoạt động đóng kịch: Một nghiên cứu hành động tại một trường trung học phổ thông ở Hà Nội

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Trà My Hoàng

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 2024

Mô tả vật lý: tr.319

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 453606

This study aims to find out the effectiveness of drama activities in enhancing and improving speaking skills of high school students. The research was conducted through the action research method, in which a group of 20 students was randomly selected to participate in drama activities for two months. Research data was collected from speaking tests and surveys. Research results show that drama activities have a positive impact on improving students' speaking skills. Students have shown significant progress in their communication skills, specifically, better pronunciation, more confidence in expressing opinions and more flexibility in using language. This proves that drama activities can be an effective method to improve students' speaking skills.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH