Áp dụng đánh giá chéo trong dạy kỹ năng viết cho sinh viên đại học

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Thu Hà Phạm

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 2024

Mô tả vật lý: tr.322

Bộ sưu tập: Báo, Tạp chí

ID: 453655

Peer review is a valuable instructional technique for teaching writing in university-level English composition courses. When implemented effectively, peer review can provide students with meaningful feedback from their classmates, foster a collaborative learning environment, and develop critical thinking and communication skills. This article discusses the benefits and drawbacks of peer review, outlines step-by-step procedures for conducting peer review activities, and provides sample peer review guides for cause-solution essays that focus on both local feedback (grammar, vocabulary) and global feedback (content, organization, coherence). By following these guidelines, instructors can maximize the effectiveness of peer review and support their students’ growth as writers.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH