Thiết kế bài tập chủ đề Phân số ở tiểu học theo hướng phát triển năng lực giải quyết vấn đề toán học

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Thị Định Đoàn, Thị Thu Phương Nguyễn, Hồng Hoa Phan, Hà Thùy An Trần

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 2024

Mô tả vật lý: tr.139

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 454765

In the 2018 Math Curriculum, third-grade students are introduced to fractions for the first time. However, the topic of fraction is officially taught in the fourth-grade curriculum and completed in the fifth grade. Problem-solving ability in mathematics is one of the five component abilities of mathematical proficiency specificed in the 2018 Math Curriculum. This paper discusses the process of designing exercises on the topic of fractions aimed at developing mathematical problem-solving skills and presents an illustrative example.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH