<i>Fear Appeal</i> e <i>Message Framing</i> Strategie persuasive in interazione per la promozione della salute

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả:

Ngôn ngữ:

ISBN-13: 978-8866555063

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Firenze University Press, 2013

Mô tả vật lý: 1 online resource (104 p.)

Bộ sưu tập: Tài liệu truy cập mở

ID: 459697

 Our health is largely linked to our actions, habits and lifestyles. This implies greater personal and responsibility and, at an institutional level, the possibility and the obligation to act to prevent diseases and promote a healthy behaviour. Persuasive communication is one of the main tools for pursuing this goal. In fact, it has proven effective in promoting a change in attitudes, intentions and behaviours. Given these assumptions, the research investigates the possibility of simultaneously using two of the most effective communication strategies (<
 i>
 fear appeal<
 /i>
  is <
 i>
 message framing<
 /i>
 ), evaluating which combination is more persuasive in promoting important preventive behaviour, such as the use of sunscreen.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 71010608 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH