As of 2023, Korea has been a leading investor in Vietnam, which has significantly increased the demand for Korean language proficient personnel to cater to the trade and investment activities between Vietnam and Korea. This demand has led to a rapid increase in the number of universities in Vietnam offering Korean Studies programs, including the University of Science- Thai Nguyen University. Students of Korean Studies often choose careers in interpretation after graduation. This research aims to identify students' perspectives on interpretation as a career choice and how it influences their future career orientation. By using survey methods, the study clarifies the interpretation career orientation of Korean Studies students at the University of Science, Thai Nguyen University. Understanding these students' viewpoints on interpretation career orientation can help evaluate the motivational trends in student enrollment, allowing for adjustments in the curriculum to meet the actual needs of students and the labor market, thereby enhancing the program's appeal to potential future students.Tính đến năm 2023, Hàn Quốc là quốc gia đầu tư hàng đầu vào Việt Nam nên nhu cầu nhân lực biết tiếng Hàn để phục vụ cho hoạt động thương mại đầu tư giữa Việt Nam và Hàn Quốc ngày càng lớn. Do đó, số lượng các trường đại học mở ngành đào tạo Hàn Quốc học ở Việt Nam tăng nhanh trong những năm qua, trong đó có trường Đại học Khoa học - Đại học Thái Nguyên. Sinh viên ngành Hàn Quốc học có thể đảm nhiệm nhiều vị trí khác nhau sau khi tốt nghiệp, trong đó nghề phiên dịch được nhiều sinh viên lựa chọn. Do đó, nghiên cứu này được tiến hành nhằm mục đích tìm hiểu về định hướng nghề phiên dịch của sinh viên sau khi tốt nghiệp. Thông qua phương pháp điều tra khảo sát, bài viết làm rõ định hướng nghề phiên dịch của sinh viên ngành Hàn Quốc học, trường Đại học Khoa học - Đại học Thái Nguyên. Việc tìm hiểu rõ quan điểm của sinh viên Hàn Quốc học về định hướng nghề phiên dịch sẽ giúp đánh giá được xu hướng động lực theo học của sinh viên, từ đó có hướng tiếp cận và điều chỉnh chương trình đào tạo phù hợp với nhu cầu của sinh viên và thực tế thị trường lao động, góp phần nâng cao tính hấp dẫn của chương trình đối với sinh viên tiềm năng trong tương lai.