Exploring the Motivating and Demotivating Factors for CLIL Teachers: A Qualitative Research at Banking Academy of Vietnam

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Thị Minh Hằng Nguyễn

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 2024

Mô tả vật lý: tr.194

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 461969

This study investigates the motivating and demotivating factors influencing teachers engaged in Content and Language Integrated Learning (CLIL) at the Banking Academy of Vietnam. Employing a qualitative research design, in-depth interviews were conducted with five CLIL instructors to uncover intrinsic and extrinsic motivational elements. The Self-Determination Theory (SDT) framework was applied to analyze the findings, revealing a complex interplay of autonomy, competence, and relatedness in shaping teacher motivation. The results show the necessity for institutional support and professional development opportunities to enhance CLIL implementation and teacher satisfaction.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH