Current status of english education in Viet Nam

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Ngọc Ngà Nguyễn

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 2024

Mô tả vật lý: tr.78

Bộ sưu tập: Báo, Tạp chí

ID: 462250

This paper examines the current state of English as a Foreign Language (EFL) education in Vietnam, highlighting historical context, recent advancements, and ongoing challenges. Despite significant efforts by the Vietnamese government and society to improve English proficiency, the results have been mixed. This study explores the effectiveness of English language teaching (ELT) methods, the impact of cultural and societal factors, and the role of government policies. Furthermore, it discusses the integration of English for Academic Purposes (EAP) programs in higher education and their significance for Vietnam’s international integration and economic development. The findings underscore the need for a more systematic approach to ELT, improved teacher training, and enhanced educational resources to overcome existing barriers.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH