Ứng dụng trí tuệ nhân tạo trong giáo dục: triển vọng và thách thức cho Việt Nam

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Quốc Phong Đặng, Văn Toại Nguyễn, Quang Thuận Trần

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 2024

Mô tả vật lý: tr.239

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 462323

In the context of digital transformation and the 4.0 industrial revolution, the application of artificial intelligence (AI) in education plays a crucial role, opening up many opportunities and prospects for enhancing the quality and efficiency of teaching and learning. In Vietnam, research indicates that AI applications being implemented include intelligent learning systems, automated assessment tools, virtual learning environments, and educational data analysis systems. Although still in the early stages, these applications have begun to tap into AI's potential for personalization, creating interactive learning environments, and supporting management. The research also highlights the significant prospects and benefits of AI application while identifying ethical, security, resource, and access inequality challenges that need to be addressed. To effectively promote AI application, the study proposes key solutions such as developing strategies and legal frameworks, investing in key resources, and enhancing capacity training for stakeholders.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH