Việc ứng dụng CNTT trong việc dạy và học là yêu cầu bức thiết của ngành giáo dục trong giai đoạn hiện nay. Việc ứng dụng CNTT vào việc dạy học môn tiếng Anh không những giúp cho người dạy phần nào tiết kiệm được thời gian chuẩn bị đồ dùng dạy học mà còn giúp cho người học tiếp cận được bài giảng một cách dễ dàng. Microsoft PowerPoint là một phần mềm có khả năng trình diễn khá linh hoạt. Trong giới hạn bài viết này, tác giả xin đề cập đến việc ứng dụng Microsoft PowerPoint trong việc soạn giảng các bài dạy từ vựng và kiểm tra từ vựng cho sinh viên không chuyên tiếng Anh năm thứ nhất tại trường Đại học Thương Mại Hà Nội.With the development of new technologies, such as Web pages, Apps or social network, the language learning environment seems to be more diverse and interesting. The aim of this paper is to explore the use of Microsoft PowerPoint in a Thuong Mai classroom to help students’ English vocabulary acquisition. In the experimental group, the instructor used Microsoft PowerPoint lessons to teach English vocabulary while the instructor used the traditional semantic-map method to teach English vocabulary in the control group. The results showed that at the end of the semester, students who received the Microsoft PowerPoint vocabulary teaching instruction performed better on the post-test. Also, the survey found out that students agreed on using technologies in the classroom can help language learning. That is, using Microsoft PowerPoint in language teaching can not only enhances students’ learning outcomes, but also increases students’ learning motivation.