In the process of learning English, students have not fully exploited the means, equipment of communications and information technology to learn this language by themselves, so it is difficult to meet practical requirements in many ways. Therefore, it is imperative to assist students in approaching and using such tools to improve the quality of self-learning in English. This article uses qualitative research methods, combined with a survey to explore and synthesize collected data. Thereby, the author outlines the results and makes assessments and suggestions to improve the effectiveness of self-learning in English for learners through the use of supportive tools of technology and communications in the new age – the age of industry 4.0.Trong quá trình học tiếng Anh, vì sinh viên chưa khai thác triệt để các phương tiện, thiết bị truyền thông và công nghệ thông tin để tự học, nên gặp nhiều khó khăn trước yêu cầu thực tiễn ở nhiều phương diện. Do đó, việc giúp sinh viên tiếp cận và sử dụng tốt các công cụ trên để nâng cao chất lượng của việc tự học tiếng Anh là một đòi hỏi bức thiết. Bài viết này sử dụng phương pháp nghiên cứu định tính, kết hợp với khảo sát để tìm hiểu và tổng hợp dữ liệu thu thập được. Từ đó, tác giả thống kê kết quả và đưa ra những đánh giá và đề xuất nhằm nâng cao hiệu quả trong khả năng tự học tiếng Anh cho người học thông qua việc sử dụng các công cụ truyền thông và công nghệ thông tin (CCTT và CNTT) hỗ trợ trong thời đại mới - thời đại công nghiệp 4.0.