According to an applied university model, the educational market indicator set has been established and applied to university governance at Nguyen Tat Thanh University for the period of 2017-2021. This set of educational market indexes includes 17 indicators for 03 areas: education (06 indicators), scientific research (05 indicators), and community service (06 indicators). Research results have shown that applying this set of indicators helps evaluate the university's ranking, impact, competitiveness, and stakeholders' satisfaction with the university. In line with Nguyen Tat Thanh University's aim to transition towards an innovative university model in the coming period, this study proposes more market indicators for the higher education institution related to entrepreneurship, innovation, and sustainable development.Bộ chỉ số thị trường giáo dục đã được thiết lập và áp dụng vào quản trị đại học tại Trường Đại học Nguyễn Tất Thành giai đoạn 2017-2021. Đối với mô hình đại học ứng dụng, bộ chỉ số thị trường giáo dục này bao gồm 17 chỉ số trong 03 lĩnh vực: đào tạo (06 chỉ số), nghiên cứu khoa học (NCKH) (05 chỉ số) và phục vụ cộng đồng (06 chỉ số). Kết quả nghiên cứu đã chỉ ra rằng, quá trình áp dụng bộ chỉ số này giúp đánh giá được vị thế, tầm ảnh hưởng, năng lực cạnh tranh và sự hài lòng của các bên liên quan đối với nhà trường. Để đáp ứng với định hướng chiến lược phát triển thành đại học đổi mới sáng tạo trong giai đoạn tới, nghiên cứu này đề xuất bổ sung các chỉ số thị trường giáo dục liên quan đến khởi nghiệp, đổi mới sáng tạo và phát triển bền vững.