Nghiên cứu cho thấy 7 yếu tố tác động đến Chất lượng dịch ngân hàng bán lẻ (NHBL) tại Ngân hàng thương mại cổ phần Công Thương Việt Nam (Vietinbank) - Chi nhánh KCN Biên Hòa, lần lượt gồm: Giá dịch vụ (GIA), Thành phần đáp ứng (TPDU), Độ tin cậy (DTC), Hình ảnh thương hiệu (HATH), Năng lực phục vụ (NLPV), Phương tiện hữu hình (PTHH) và Mức độ đồng cảm (MDDC). Từ đó, nghiên cứu đưa ra một số hàm ý quản trị nhằm nâng cao chất lượng dịch vụ ngân hàng bán lẻ tại Vietinbank - Chi nhánh Khu công nghiệp Biên Hòa.This study identified seven key factors influencing the quality of retail banking services at the Vietnam Joint Stock Commercial Bank for Industry and Trade - Bien Hoa Industrial Zone Branch. These factors include service fees (GIA), responsiveness (TPDU), reliability (DTC), brand image (HATH), service capacity (NLPV), tangible assets (PTHH), and empathy (MDDC). Based on these findings, the study provided practical management recommendations to enhance service quality, thereby strengthening customer satisfaction and competitiveness at the branch. The research shows that 7 factors affect the quality of retail banking services at Vietnam Joint Stock Commercial Bank for Industry and Trade - Bien Hoa Industrial Zone Branch, including: Service fee (GIA), Responsiveness (TPDU), Reliability (DTC), Brand image (HATH), Service capacity (NLPV), Tangible means (PTHH) and Empathy (MDDC). From there, the study offers some management implications to improve the quality of retail banking services at Vietnam Industry and Trade Joint Stock Commercial Bank - Bien Hoa Industrial Zone Branch.