Nghiên cứu này nhằm mục đích nghiên cứu hiệu quả của việc luyện tập phát âm tiếng Anh thông qua việc sử dụng nguồn tài liệu trực tuyến để phát triển kỹ năng phát âm tiếng Anh cho sinh viên năm 2 không chuyên ngữ của Trường Đại học Kinh tế - Kỹ thuật Công nghiệp. Nghiên cứu đã áp dụng phương pháp thiết kế bán thực nghiệm. Những người tham gia nghiên cứu được chia thành hai nhóm: nhóm kiểm soát (N=20) và nhóm thử nghiệm (N=20). Để thu thập dữ liệu, bài kiểm tra phát âm EFL đã được thực hiện trước và sau nghiên cứu cho cả hai nhóm. Dữ liệu thu được được phân tích bằng Microsoft Office 365 Excel. Kết quả nghiên cứu cho thấy sự khác biệt có ý nghĩa thống kê giữa điểm trung bình của hai nhóm. Kết quả của nhóm thử nghiệm cao hơn so với nhóm kiểm soát, điều này khẳng định luyện tập phát âm thông qua nguồn học liệu trực tuyến có hiệu quả hơn trong phát triển cách phát âm tiếng Anh của sinh viên năm 2 hệ không chuyên ngữ tại Trường Đại học Kinh tế - Kỹ thuật Công nghiệp vì nó bao gồm các tài liệu có mục đích giúp tăng khả năng phát âm của sinh viên tham gia nghiên cứu và nó cung cấp cho người học nhiều cơ hội tiếp xúc với ngôn ngữ đích.The research aims to investigate the effectiveness of using web-based materials in developing English pronunciation skills of non-English major sophomores at the University of Economics-Technology for Industries (UNETI). This research endorsed a semi-experimental design. The research participants were divided into two groups: the control group (N=20) and the experimental group (N=20). To collect data, an oral EFL pronunciation test recorded in video or audio was performed before and after for both groups. The obtained data was analyzed using Microsoft Office 365 Excel. The results showed that there was a statistically significant difference between the mean scores of the experimental group and the control group in favor of the experimental group. Web-based materials are effective in developing English as a Foreign Language (EFL) pronunciation skills for non-English major sophomores at the University of Economics-Technology for Industries (UNETI) because it includes materials that are intended to increase student engagement and interaction and provide them with more exposure to the target language, which has helped improve their EFL pronunciation. Based on the research findings, both the theoretical and practical aspects of EFL pronunciation should be taught side by side in an integrated manner
the practical part is not separate from the theory part.