From selecting the concepts of tourism competitiveness, tourism destination competitiveness, and tourism business competitiveness from previous studies, the author has built a capacity improvement model. Competition in the tourism business at the destination includes the following groups: (1) The attractiveness of the destination
(2) The attractiveness of tourism products/services at the destination
(3) Image of the destination
(4) The effectiveness of support resources
(5) Tourism Destination Development Policy and Management, and
(6) Competitiveness in tourism business. In which, the first 5 groups are determined as independent variables, the 6th group is the dependent variable.Từ việc chọn lọc các khái niệm về năng lực cạnh tranh du lịch, năng lực cạnh tranh điểm đến du lịch, năng lực cạnh tranh trong kinh doanh du lịch của các nghiên cứu trước, tác giả đã xây dựng mô hình nâng cao năng lực cạnh tranh trong kinh doanh du lịch tại điểm đến gồm các nhóm sau: (1) Sự hấp dẫn của điểm đến
(2) Sự hấp dẫn của các sản phẩm/ dịch vụ du lịch tại điểm đến
(3) Hình ảnh của điểm đến
(4) Tính hiệu quả của các nguồn lực hỗ trợ
(5) Quản lý và Chính sách phát triển điểm đến du lịch, và
(6) Năng lực cạnh tranh trong kinh doanh du lịch. Trong đó, 5 nhóm đầu được xác định là các biến độc lập, nhóm thứ 6 là biến phụ thuộc.