Dịch vụ ngân hàng điện tử đã và đang ngày một phát triển, đáp ứng yêu cầu thực tiễn. Nghiên cứu này phân tích và đánh giá các nhân tố ảnh hưởng tới sự hài lòng của khách hàng về dịch vụ ngân hàng điện tử tại các ngân hàng thương mại Việt Nam hiện nay. Dữ liệu nghiên cứu thực nghiệm được thu thập thông qua khảo sát 396 khách hàng cá nhân đang sử dụng dịch vụ ngân hàng điện tử tại các ngân hàng thương mại Việt Nam. Thông qua đánh giá độ tin cậy của thang đo, phân tích nhân tố khám phá, phân tích hồi quy đa biến, kết quả cho thấy sự tin cậy, sự đáp ứng, năng lực phục vụ, sự đồng cảm, phương tiện hữu hình, khả năng tiếp cận có ảnh hưởng đến sự hài lòng của khách hàng về dịch vụ ngân hàng điện tử.E-banking services have been developing at Vietnam commercial banks. E-banking services not only bring many benefits to commercial banks and customers but also bring many benefits to society. However, the rate of customers using them is different from the development potential in Vietnam. This study analyzes and evaluates factors affecting customer satisfaction with e-banking services at Vietname commercial banks today. Empirical research data was collected by surveying 396 individual customers using e-banking services at Vietnam commercial banks. By assessing the reliability of the scale, exploratory factor, and multivariate regression analysis, the results showed that Reliability, Responsiveness, Service Competence, Empathy, Tangibles, and Accessibility have an impact on customer satisfaction with e-banking services. Based on the results, the paper showed some recommendations to help Vietnam commercial banks increase customer satisfaction and develop e-banking services in the future.