In recent years, thanks to the attention of all levels from central to local levels and the drastic participation of the entire industry, Vietnam's tourism has achieved many impressive results, with growth in the number of visitors in both domestic and international markets. However, it is necessary to frankly acknowledge that the development of Vietnam's green economy is still not commensurate with its potential, and there are many limitations that need to be overcome, especially in product promotion. The article focuses on studying the experience of promoting typical products with local strengths associated with tourism development in Ninh Thuan and Quang Ninh provinces and drawing lessons for Vinh Phuc province.Những năm gần đây, nhờ sự quan tâm của các cấp từ trung ương đến địa phương cùng sự vào cuộc quyết liệt của toàn ngành, du lịch Việt Nam đã gặt hái được nhiều thành quả ấn tượng, với sự tăng trưởng về lượng khách ở cả thị trường nội địa và quốc tế. Tuy nhiên, cần thẳng thắn nhìn nhận, sự phát triển của ngành kinh tế xanh Việt Nam vẫn chưa tương xứng tiềm năng, còn nhiều hạn chế cần khắc phục, đặc biệt trong quảng bá sản phẩm. Bài viết tập trung nghiên cứu kinh nghiệm quảng bá các sản phẩm đặc trưng có thế mạnh của địa phương gắn với phát triển du lịch của tỉnh Ninh Thuận, Quảng Ninh và rút ra bài học cho tỉnh Vĩnh Phúc.