Creative experiential activity has been developed for a long time in the world, but in Vietnam it is still new and on the way to affirm its position in education because of the positivity. In recent years, experiential activities in primary schools in Thanh Oai district, Hanoi city have been paid close attention. At the primary school level, experiential activities are really necessary, in order to create opportunities for children to experience practical activities, thereby training their competencies, especially the ability to cooperate. However, the management of experiential activities in primary schools in Thanh Oai, Hanoi in recent years still has some limitations, inadequacies, lack of synchronization. This article reflects on the current situation and proposes some solutions to improve the effectiveness of the management of experiential activities for students in primary schools in Thanh Oai district, Hanoi in the direction of developing cooperation capacity. Keywords: Experiential activities, experiential activity management, primary school.Hiện nay hoạt động trải nghiệm sáng tạo rất phát triển trên thế giới nhưng ở Việt Nam vẫn còn mới mẻ và đang trên đà phát triển để khẳng định dần vị thế của mình trong giáo dục bởi tính tích cực của nó. Trong những năm gần đây, hoạt động trải nghiệm tại các trường Tiểu học ở huyện Thanh Oai, thành phố Hà Nội đã và đang được quan tâm sát sao. Ở cấp tiểu học, hoạt động trải nghiệm thực sự rất cần thiết, nhằm tạo cơ hội cho các em được tham gia trải nghiệm các hoạt động thực tiễn, qua đó rèn luyện các phẩm chất năng lực, đặc biệt là năng lực hợp tác. Tuy nhiên việc quản lí các hoạt động trải nghiệm tại các trường tiểu học ở Thanh Oai, thành phố Hà Nội trong những năm qua vẫn còn có một số hạn chế, bất cập, thiếu tính đồng bộ. Bài viết này phản ánh về thực trạng và đề xuất một số biện pháp góp phần nâng cao hiệu quả công tác quản lý hoạt động trải nghiệm cho học sinh các trường tiểu học ở huyện Thanh Oai, thành phố Hà Nội theo hướng phát triển năng lực hợp tác.