In order to enhance the quality of education and promote the learning process for students, the management and publicization of examination question banks have become a significant concern in higher education institutions. This practice aims to ensure transparency, fairness, and accuracy in the examination process. However, there are conflicting views regarding the publicization of examination question banks and its impact on students’ academic performance. This article focuses on studying the factors influencing the internship management activities for students in international collaborative training programs in Vietnam, with a particular emphasis on the aspect of publicizing examination question banks. The study targets regular nursing students in the 15th and 16th cohorts, before and after the publicization of examination question banks. The research method involves a retrospective study of the final scores in the Statistics and Probability course conducted from March 2023 to May 2023 at Nam Dinh University of Nursing. The research results indicate that the proportion of students receiving good and excellent grades in the 16th cohort is higher than that in the 15th cohort. This suggests that the publicization of examination question banks has had a positive impact on students’ learning process. The article provides an overview of the importance of publicizing examination question banks and encourages educational institutions to achieve transparency and fairness in the examination process, thereby elevating the quality of higher education.Nhằm nâng cao chất lượng giáo dục và thúc đẩy quá trình học tập của sinh viên, việc quản lý và công khai ngân hàng câu hỏi thi đã trở thành một vấn đề quan trọng trong các cơ sở giáo dục đại học. Điều này nhằm đảm bảo tính minh bạch, công bằng và đảm bảo tính chuẩn xác của quy trình thi. Tuy nhiên, có nhiều quan điểm trái chiều xoay quanh việc công khai ngân hàng câu hỏi thi và tác động của nó đến kết quả học tập của sinh viên. Bài báo này tập trung nghiên cứu các yếu tố ảnh hưởng đến hoạt động quản lý thực tập tốt nghiệp của sinh viên trong các chương trình liên kết đào tạo quốc tế tại Việt Nam, đặc biệt là khía cạnh về việc công khai ngân hàng câu hỏi thi. Đối tượng nghiên cứu là sinh viên chương trình đại học điều dưỡng chính quy khóa 15 (trước khi ngân hàng câu hỏi được công khai) và khóa 16 (sau khi ngân hàng câu hỏi được công khai). Phương pháp nghiên cứu sử dụng là hồi cứu điểm thi kết thúc học phần xác suất thống kê trong khoảng thời gian từ tháng 3 năm 2023 đến tháng 5 năm 2023 tại Trường Đại học Điều dưỡng Nam Định. Kết quả nghiên cứu cho thấy tỷ lệ điểm khá, giỏi của sinh viên khóa 16 cao hơn so với sinh viên khóa 15. Điều này cho thấy việc công khai ngân hàng câu hỏi thi đã có tác động tích cực đến quá trình học tập của sinh viên. Bài viết này cung cấp một cái nhìn tổng quan về tầm quan trọng của việc công khai ngân hàng câu hỏi thi và góp phần khuyến khích các cơ sở giáo dục đạt được tính minh bạch và công bằng trong quá trình thi cử, từ đó nâng cao chất lượng giáo dục đại học.