In the era of the Fourth Industrial Revolution, technology has transformed lives, work, and learning. This paper examines the challenges that higher education faces when embracing Industry 4.0. The shifts in learning needs and the job market call for flexibility and innovation in curriculum design. Teaching methods also require adjustment to meet the demands of diverse and interactive learning in the digital age. Additionally, the paper emphasizes the opportunities that Industry 4.0 brings to higher education. Integrating Industry 4.0 into teaching and learning creates a flexible and interactive learning environment, fostering practical skills and creativity for learners. Collaborations with businesses and industries open doors to enhancing the quality of education and rapidly reflecting market changes. The paper underscores the importance of establishing an assessment and quality assurance systemfor Industry 4.0 higher education. Setting standards and criteria to ensure training quality and enhancing adaptability are essential to address the challenges and opportunities of the Industry 4.0 era. In conclusion, this paper serves as a foundation to comprehend how higher education can adapt and harness opportunities in the Industry 4.0 eraTrong thời kỳ Cách mạng Công nghiệp 4.0, công nghệ đã thay đổi cuộc sống, công việc và học tập. Bài báo xem xét các khó khăn mà Giáo dục Đại học phải đối mặt khi tiếp cận Công nghệ 4.0. Sự thay đổi trong nhu cầu học và thị trường lao động cần sự linh hoạt và đổi mới trong chương trình học. Phương pháp giảng dạy cũng cần điều chỉnh để đáp ứng yêu cầu học tập đa dạng và tương tác trong thời đại số hóa. Ngoài ra, bài báo cũng nhấn mạnh cơ hội mà Công nghệ 4.0 mang đến cho Giáo dục Đại học. Việc tích hợp Công nghệ 4.0 vào giảng dạy và học tập tạo ra môi trường học linh hoạt và tương tác, phát triển kỹ năng thực tiễn và sáng tạo cho người học. Hợp tác với doanh nghiệp và ngành công nghiệp mở cửa cơ hội nâng cao chất lượng đào tạo và phản ánh nhanh chóng sự biến đổi trên thị trường lao động. Bài báo đề xuất tầm quan trọng của việc xây dựng hệ thống đánh giá và đảm bảo chất lượng cho Giáo dục Đại học Công nghệ 4.0. Xây dựng chuẩn mực và tiêu chuẩn để đảm bảo chất lượng đào tạo và nâng cao khả năng thích ứng là không thể thiếu để đối mặt với thách thức và cơ hội của thời kỳ Công nghệ 4.0.