Connectivism Learning Theory, a learning theory for the digital age, was developed by George Siemens in 2005 in response to the rapid advancement of technology. The article presents the application of Connectivism to teaching coordinate points in a plane. The instructional design emphasized linking the connecting nodes to provide opportunities for students to construct knowledge efficiently, connecting various technological applications such as videos and mathematical software to support learning, as well as knowledge from other subjects.Lý thuyết kết nối, một lý thuyết học tập cho thời đại kỹ thuật số được phát triển bởi George Siemens năm 2005 trước sự phát triển nhanh chóng của công nghệ. Bài viết trình bày việc vận dụng thuyết kết nối vào dạy học tọa độ điểm trong mặt phẳng. Thiết kế dạy học đã chú trọng liên kết các nút kết nối nhằm tạo cơ hội để học sinh xây dựng kiến thức thuận lợi, kết nối các ứng dụng trong công nghệ như các clip, phần mềm toán học để hỗ trợ cho việc học cũng như các kiến thức các môn học khác.