In the context of the Fourth Industrial Revolution, the transformation and development of digital banking services have become a mandatory requirement to meet customer needs. The article focuses on analyzing the experience of developing digital banking services in some countries around the world according to the management contents of commercial banks, such as Building a plan to establish digital banking services, Creating conditions, and Organizing implementation, and, on that basis, drawing lessons for Vietnam.Trong bối cảnh Cách mạng công nghiệp lần thứ 4, việc chuyển đổi và phát triển các dịch vụ ngân hàng số trở thành yêu cầu bắt buộc để đáp ứng nhu cầu của khách hàng. Bài viết tập trung phân tích kinh nghiệm phát triển dịch vụ ngân hàng số của một số quốc gia trên thế giới theo các nội dung quản lý của các ngân hàng thương mại (NHTM), như: Xây dựng kế hoạch phát triển dịch vụ ngân hàng số, Tạo lập các điều kiện và Tổ chức triển khai
từ đó, rút ra bài học cho Việt Nam.