The percentage of students with good academic motivation was 65,9%. The median scores of internal motivation and external motivation ranged from 5.2 - 5.8. The median of the intrinsic motivation to know and the extrinsic motivation to identify were the highest (5,8 score). Some factors related to better learning motivation include: First and last year students (p<
0,01)
Economic condition was guaranteed (p<
0,001) and the classroom atmosphere was good (p<
0,01). There was no difference in learning motivation between men and women. Conclusion: Nursing students' academic motivation was not high and decreased in the 2nd and 3rd years. The better the classroom atmosphere was, the higher the motivation to learn was. It was necessary to develop appropriate strategies that impacted each school year to promote students' academic motivation.Tỷ lệ sinh viên có động cơ học tập tốt là 65,9%. Điểm trung vị của động cơ bên trong, động cơ bên ngoài dao động từ 5,2 - 5,8. Điểm trung vị của động cơ bên trong để biết và động cơ bên ngoài để xác định là 5,80, cao nhất trong các loại động cơ mang tính tự quyết. Một số yếu tố liên quan đến động cơ học tập tốt hơn gồm: Sinh viên năm đầu và năm cuối (p<
0,01)
điều kiện kinh tế đảm bảo (p<
0,001)
không khí lớp học (p<
0,01)
không có sự khác biệt về động cơ học tập giữa nam và nữ.