By the 2024 - 2025 school year, the 2018 General Education Program will have been implemented across schools from Grade 1 to Grade 12, with the early grades of each education level having been taught for several years. Throughout the implementation of the new textbooks, the curriculum for various subjects and educational activities has demonstrated numerous advantages. However, there are still aspects that leave teachers concerned and provoke differing opinions, particularly regarding the Literature subject in primary education. This article presents several research findings from the review of the primary Literature curriculum under the General Education Program. The research was conducted through document analysis, online interviews, and in-person interviews with teachers and educational administrators. This endeavor is essential for further developing and refining the curriculum and for finding solutions to meet the established objectives.Năm học 2024 - 2025, Chương trình Giáo dục phổ thông 2018 đã được triển khai dạy học ở các nhà trường từ lớp 1 đến lớp 12. Trong đó, những lớp đầu cấp học đã được dạy qua nhiều năm. Trong quá trình triển khai dạy học theo sách giáo khoa mới, chương trình các môn học và hoạt động giáo dục được khẳng định nhiều ưu điểm, song bên cạnh đó cũng có những nội dung còn khiến giáo viên băn khoăn và có những ý kiến trái chiều, trong đó có môn Ngữ văn ở cấp Tiểu học. Bài báo trình bày một số kết quả nghiên cứu về rà soát Chương trình Giáo dục phổ thông môn Ngữ văn cấp Tiểu học dựa trên việc khảo cứu tài liệu, phỏng vấn online, phỏng vấn trực tiếp các giáo viên và bộ quản lí giáo dục. Đây là một việc làm cần thiết trong quá trình phát triển chương trình để tiếp tục hoàn thiện chương trình và tìm giải pháp đáp ứng mục tiêu đề ra.