Recent developments in the region and in the Philippines have prompted the Philippine Government to develop a new Basic Education Program. Accompanying this reform is the adoption of a new English curriculum, referred to as the English Language Arts and Multicultural Curriculum. This article examines the K-12 English Curriculum in the Philippines through the lens of a 21st-century learning framework. It is structured into two sections. The introductory section briefly outlines the new English curriculum and the 21st-century learning framework, applying both general terminology and terminology specific to English language teaching. The subsequent section evaluates the curriculum’s alignment with the principles of the 21st-century learning framework and the country’s established language teaching and learning principles. The findings indicate that the current curriculum requires enhancements in specificity, coherence, and the integration of essential principles from the 21st-century language learning and teaching framework. This paper underscores the challenges associated with implementing the curriculum, offers recommendations for its future design and execution, and suggests avenues for further research.Sự phát triển gần đây trong khu vực và ở Philippines đã thúc đẩy Chính phủ Philippines xây dựng Chương trình Giáo dục cơ bản mới. Cùng với thay đổi này là việc áp dụng Chương trình giảng dạy tiếng Anh mới, hay còn được gọi là Chương trình giảng dạy Nghệ thuật Ngôn ngữ và Đa văn hóa Chương trình giảng dạy tiếng Anh mới. Bài viết xem xét Chương trình giảng dạy tiếng Anh phổ thông ở Philippines từ góc nhìn của khung học tập thế kỉ XXI. Phần đầu bài viết mô tả ngắn gọn về Chương trình giảng dạy tiếng Anh mới và khung học tập thế kỉ XXI theo thuật ngữ chung và thuật ngữ liên quan đến giảng dạy tiếng Anh. Phần tiếp theo nhận xét tính phù hợp của nó với những nguyên tắc trong khung học tập thế kỉ XXI và nguyên tắc dạy và học ngôn ngữ được xác lập ở đất nước này. Các phát hiện cho thấy, Chương trình giảng dạy hiện tại cần cải thiện tính đặc thù, tính mạch lạc và tích hợp một số nguyên tắc thiết yếu của việc học tập và dạy và học ngôn ngữ của thế kỉ XXI. Bài viết đưa ra những thách thức trong việc thực hiện chương trình giảng dạy, những gợi ý về thiết kế và cách thực hiện chương trình trong tương lai cũng như gợi mở những nghiên cứu tiếp theo.