Nâng cao hứng thú học tập về năng lượng cho học sinh tiểu học qua các hoạt động chế tạo đồ chơi=Increasing interest in learning about energy for primary school students through toy making activities

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Thị Kim Ngân Bùi, Thị Hồng Nhung Đàm, Minh Nguyệt Nguyễn, Thị Diệu Linh Nguyễn, Thị Mai Phương Phạm, Lâm Nhi Triệu

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 2024

Mô tả vật lý: tr.14

Bộ sưu tập: Báo, Tạp chí

ID: 478633

Excitement plays an extremely important role in motivating elementary students to learn and explore the world around them and motivate students to learn science. Elementary school students are less interested and have many difficulties when learning abstract content such as knowledge about energy. This research develops STEAM topics in which students acquire knowledge about energy through designing, manufacturing, testing, adjusting, and improving scientific toys. Initial experimental results show that the developed topics are feasible and create interest in learning science for students, thereby demonstrating that the development of scientific capacity through toy-making activities for primary school students is promising.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH