Ứng dụng mô hình lập luận của Toulmin nhằm phát triển năng lực lập luận của học sinh=Application of Toulmin’s Argumentation Model to develop students’ argumentative skills

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Huỳnh Trọng Đức Nguyễn, Phú Lộc Nguyễn

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 2024

Mô tả vật lý: tr.30

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 478658

Argumentative ability is one of the essential skills required for students. This paper introduces Toulmin’s argumentation model as an effective method to develop this ability for high school students. Toulmin’s model helps bridge the gap between real-world arguments and the traditional Aristotelian syllogism, making arguments more detailed and persuasive. This model has been successfully applied in various fields, including literature, economics, psychology, law, and mathematics… The paper presents an overview of Toulmin’s argument model and proposes its application in high school mathematics teaching to develop students’ argumentative ability.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH