In the current wave of the 4.0 Industrial Revolution, the digital transformation trends in training at universities is gradually becoming popular and widely applied. In recent years, at the Banking Academy of Vietnam (BAV), content related to digital transformation has been included in the training program. However, this application is not really complete in all aspects. Therefore, the article focuses on researching factors affecting the level of student satisfaction with accounting training in the context of digital transformation at the BAV through regression analysis with survey data from December 2023 to January 2024 for 243 accounting students and alumni who have been studying at the university. The results show that the level of student satisfaction with accounting training in the context of digital transformation at the BAV is influenced by the training and career guidance program, teaching staff and facilities. From these results, recommendations are proposed to increase student satisfaction with accounting training in the context of digital transformation at the BAV.Trong làn sóng Cách mạng công nghiệp 4.0, xu thế chuyển đổi số trong đào tạo tại các trường đại học đang dần trở nên phổ biến và được ứng dụng rộng rãi. Những năm gần đây, tại Học viện Ngân hàng, các nội dung liên quan tới chuyển đổi số đã được áp dụng trong giảng dạy, đào tạo. Tuy nhiên, việc ứng dụng này chưa thực sự hoàn thiện và chưa mang lại nhiều hiệu quả. Bài viết tập trung nghiên cứu về các nhân tố ảnh hưởng đến sự hài lòng của sinh viên về đào tạo ngành kế toán trong bối cảnh chuyển đổi số tại Học viện Ngân hàng, thông qua phân tích hồi quy dữ liệu khảo sát trong thời gian từ tháng 12/2023 đến tháng 01/2024 đối với 243 sinh viên và cựu sinh viên ngành kế toán đã và đang theo học tại Học viện Ngân hàng. Kết quả cho thấy, mức độ hài lòng của sinh viên về đào tạo ngành kế toán trong bối cảnh chuyển đổi số tại Học viện Ngân hàng chịu ảnh hưởng từ các nhân tố Chương trình đào tạo và hướng nghiệp, Đội ngũ giảng viên và Cơ sở hạ tầng, qua đó đề xuất các kiến nghị nhằm tăng cường sự hài lòng của sinh viên đối với đào tạo ngành kế toán trong bối cảnh chuyển đổi số tại Học viện Ngân hàng.