Ảnh hưởng của tính tự chủ đến kết quả học tập của sinh viên tại một số trường đại học ở Việt Nam=The impact of autonomy on student learning outcomes at some universities in Vietnam

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Thị Thu Trang Phạm

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 2024

Mô tả vật lý: tr.37

Bộ sưu tập: Báo, Tạp chí

ID: 479348

This study investigates the impact of university autonomy on the academic performance of students at several universities in Vietnam. Using a mixed-methods research approach, the study examines various aspects of autonomy, including administrative autonomy, academic autonomy, and financial autonomy, and their relationship with student academic performance. The results show that increasing autonomy in universities has a positive impact on student academic performance, particularly through improvements in teaching quality, flexibility in curricula, and resource allocation. These findings highlight the potential benefits of enhancing autonomy in higher education institutions and provide valuable insights for policymakers and educational administrators to improve academic performance within Vietnam’s university system.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH