Sử dụng kiến thức liên môn trong giảng dạy Chủ đề 4 Sách giáo khoa Lịch sử 11 (bộ Cánh diều)=Using interdisciplinary knowledge in teaching topic 4 in 11th grade History Textbook (Canh Dieu series)

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Cẩm Nhung Dương, Thị Hòa Nguyễn, Thu Trang Nguyễn, Thiên Kim Nông

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 2024

Mô tả vật lý: tr.114

Bộ sưu tập: Báo, Tạp chí

ID: 479494

Using interdisciplinary knowledge in teaching history helps students perceive the continuous development of society, understand the comprehensive nature of history to overcome fragmented and superficial knowledge. Furthermore, using interdisciplinary knowledge helps students interested in lesson, easily to absorb historical knowledge, addressing the dryness of lessons. In this article, the authors clarify the value of interdisciplinary knowledge in history teaching, its necessity, and methods of exploiting interdisciplinary knowledge in history teaching. Based on that, we explore and use interdisciplinary knowledge in teaching the topic 4: “War to defend the fatherland and national liberation war in Vietnamese history (before the August 1945 revolution)” in the 11th-grade History curriculum (Kite textbook). Research results allow high school teacher apply to this topic as well as apply the method to lessons/topics at various grade levels.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH