Abstract: This paper uses the binary logistic regression method with the 2020 Vietnam Living Standards Survey data set of the General Statistics Office of Vietnam to evaluate the impact of information and communications technology on the level of use of financial products/services of households. Research results show that information and communications technology positively impacts the use of financial products/services. Increasing access and use of information and communications technology increases the likelihood of households having bank accounts, ATM cards, savings accounts, and participating in life insurance. This study also provides new evidence that households' access to information from the commune/ward radio system will increase the level ofhousehold use of financial products/services. From the results obtained, the research proposes recommendations for the Government, the State Bank of Vietnam, and financial institutions to enhance the positive impact of information and communications technology on the level of use of financial products/services by households.Tóm tắt: Nghiên cứu này sử dụng phương pháp hồi quy nhị phân với bộ dữ liệu Khảo sát Mức sống Dân cư Việt Nam năm 2020 của Tổng cục Thống kê Việt Nam để đánh giá ảnh hưởng của công nghệ thông tin và truyền thông đến mức độ sử dụng các sản phẩm/dịch vụ tài chính của hộ gia đình. Kết quả nghiên cứu chỉ ra công nghệ thông tin và truyền thông có tác động tích cực tới việc sử dụng sản phẩm/dịch vụ tài chính của hộ gia đình. Gia tăng tiếp cận, sử dụng công nghệ thông tin và truyền thông làm gia tăng khả năng hộ gia đình có tài khoản ngân hàng, thẻ ATM, tài khoản tiết kiệm và tham gia bảo hiểm nhân thọ. Nghiên cứu này cũng cung cấp thêm bằng chứng mới cho thấy việc hộ gia đình được tiếp cận thông tin từ hệ thống phát thanh xã/phường sẽ làm gia tăng mức độ sử dụng các sản phẩm/dịch vụ tài chính của hộ gia đình. Từ kết quả thu được, nghiên cứu này đưa ra các khuyến nghị tới Chính phủ, Ngân hàng Nhà nước, các tổ chức tài chính nhằm tăng cường tác động tích cực của công nghệ thông tin và truyền thông đến mức độ sử dụng sản phẩm/dịch vụ tài chính của hộ gia đình.