Mục tiêu: Mô tả thực trạng thời gian chờ khám tại khoa khám bệnh đa khoa – bệnh viện Trung ương Quân đội 108. Đối tượng và phương pháp nghiên cứu: Nghiên cứu mô tả cắt ngang trên 800 người bệnh đi khám bệnh từ tháng 04/2022 đến tháng 12/2022, số liệu được thu thập từ phần mềm quản lý khám bệnh là tổng thời gian từ khi người bệnh được đăng ký đến khi hoàn tất lĩnh thuốc. Kết quả: Trung bình thực hiện cả quy trình khám bệnh là 215,6 ±130,9 phút (tương đương 3 giờ 36 phút) trong đó thời gian chờ kết quả cận lâm sàng là dài nhất (131,8 ± 100,8 phút) và thời gian chờ ngắn nhất ở bước chờ thanh toán chi phí khám bệnh và đóng tiền mua thuốc (8,9 ± 20,2 phút). Kết luận: Thời gian chờ khám của người bệnh đến khám tại Khoa Khám bệnh – Bệnh viện Trung ương Quân đội 108 đảm bảo theo quy định của Bộ Y tế. Để nâng cao chất lượng dịch vụ cần có các biện pháp cải tiến nhằm rút ngắn thời gian chờ khám, mang lại sự hài lòng cho người bệnh.Objective: Describe the current status of waiting time for examination at the general medical examination department - Central Military Hospital 108. Subjects and Research methods: Cross-sectional descriptive study on 800 patients seeking medical examination from April /2022 to December 2022, data was collected from medical examination management software, and waiting time for examination is calculated from when the patient was registered until the medication was completed. Research results: The average time to perform the entire medical examination process is 215,6 ± 130,9 minutes (equivalent to 3 hours 36 minutes), of which the waiting time for laboratory results is the longest (131,8 minutes ± 100,8 minutes) and the shortest waiting time is in the step of waiting for payment of medical examination fees and medicine payment (8,9 ± 20,2 minutes). Conclusion: Waiting time for patients to be examined at the Department of Medical Examination at 108 Military Central Hospital was guaranteed according to the regulations of the Ministry of Health. To improve service quality, it is necessary to have innovative measures to shorten waiting times for examinations and bring satisfaction to patients