Ứng dụng thuyết kinh nghiệm của John Dewey trong tổ chức hoạt động học theo hướng trải nghiệm cho trẻ mẫu giáo 5-6 tuổi tại Trường mầm non 9, Quận Tân Bình=Applying John Dewey’s experiential theory in organizing experiential learning activities children aged 5-6 at preschool 9, Tan Binh District

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Song Hà Ny Nguyễn, Thị Hồng Lam Võ

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 2024

Mô tả vật lý: tr.40

Bộ sưu tập: Báo, Tạp chí

ID: 480208

Experiential learning is increasingly being researched and widely applied in preschools as it not only meets the demands for educational innovation and promotes children’s holistic development but also offers practical benefits for their present and future lives. However, to effectively organize experiential activities for preschoolers in general, and for 5-6-years-old kindergarteners at The 9 Preschool, Tan Binh District, Ho Chi Minh City in particular, the educators need to have a deep understanding of John Dewey’s experiential learning theory, particularly his argument that ‘education is a growth from within, out of experience and for experience’ (Dewey, 2022).
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH