Sử dụng biểu diễn trực quan động hỗ trợ suy luận qui nạp và ngoài suy của học sinh trong quá trình khám phá toán học

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Thị Khánh Phương Trương

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại: 370 Education

Thông tin xuất bản: Tạp chí khoa học, 2011

Mô tả vật lý: 109-116

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 480808

Visual representations are not used only for the purpose of illustration, but also play an important role as tools for mathematical reasoning processes. This paper shows that the dynamic visual representations with the power of information technology have significantly supported students in generating conjectures and finding out reasonable explanations when using inductive and abductive reasoning. From these results, the author proposed a procedure of using inductive and abductive reasoning with the helping of dynamic visual presentations to explore mathematics.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 71010608 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH