Ứng dụng phương pháp dạy học theo nhiệm vụ (Task-based language teaching) nhằm nâng cao kỹ năng giao tiếp tiếng Anh cho học viên Trường Cao đẳng Cảnh sát nhân dân II=Application of task-based language teaching to improve English communication skills for students at People’s Police College II

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Thị Trang Nguyễn

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 2024

Mô tả vật lý: tr.25

Bộ sưu tập: Báo, Tạp chí

ID: 480814

 This study evaluates Task-Based Language Teaching (TBLT) effectiveness in improving English communication skills at the People’s Police College II. A 9-week experiment with 120 participants compared TBLT and traditional methods. Data collection included tests, surveys, interviews, and observations. TBLT group showed significant improvement in communication skills (50.3% vs 22.8% in the control group, p <
  .001, d = 1.27), especially in speaking (55.2%) and listening (48.7%). TBLT enhanced learning motivation and real-life application. The study proposes integrating TBLT into the College’s curriculum and points out future research directions on the long-term impact of TBLT on the English language use in the practical work of police officers.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH