Teacher-specific motivational strategies in enhancing adult learners’ motivation in second language acquisition: A literature review=Teacher-specific motivational strategies in enhancing adult learners’ motivation in second language acquisition: A literature review

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Nga Hoang Yen Pham

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 2024

Mô tả vật lý: tr.46

Bộ sưu tập: Báo, Tạp chí

ID: 480825

This study explores the role of teacher-specific motivational components in enhancing adult learners’ motivation in second language acquisition. Drawing from various theoretical frameworks of motivation, including Gardner’s socio-educational model and Dörnyei’s L2 motivational construct, this research synthesizes existing literature to examine how teachers influence learners’ motivational states. The findings highlight the pivotal role of teachers in creating a conducive learning environment, setting up appropriate challenges, and providing constructive feedback.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH