Đánh giá thực trạng hiệu quả bài tập bổtrợ của kỹ thuật Bơi trườn sấp cho sinh viên giáodục thể chất khoa cơ sở trường Đại học Tây Bắc.Từ đó, xác định được nguyên nhân, hạn chế ảnhhưởng đến học tập kỹ thuật Bơi trườn sấp cũngnhư kết quả kiểm tra kết thúc môn học. Làm cơ sởlựa ra được 46 bài bài tập ứng dụng vào quá trìnhgiảng dạy, dựa vào tính chất độ khó dễ, lượng vậnđộng nặng nhẹ, trình độ thể lực và năng lực chuyênmôn của người học, đề tài đã xếp sắp theo trình tựdạy Bơi như sau.Evaluate the current situation of usingprofessional supplementary exercises in teachingTummy Swimming techniques of Sports andPhysical Training lecturers of Tay Bac UniversityFaculty. From there, determine the cause and limitthe impact on the learning of Tummy Swimmingtechniques as well as the result of the end of thecourse test. As a basis for selecting 46 exercisesapplied to the teaching process, based on thenature of difficulty, the amount of light and heavymovement, the physical level and professional capacity of the student, the topic has been arranged. follow the following swimming instruction.