Các yếu tố ảnh hưởng đến kết quả học tập trực tuyến của sinh viên đại học tại tỉnh Đồng Nai=Factors affecting online learning outcomes of university students in Dong Nai

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Nguyên Tuấn Anh Bùi, Phong Vũ Phan

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 2024

Mô tả vật lý: tr.264

Bộ sưu tập: Báo, Tạp chí

ID: 481018

This study examines the factors affecting online learning outcomes of university students in Dong Nai, Vietnam in the context of the Covid-19 pandemic. Applying quantitative research methods, surveying 300 students from universities in the province. The results of multivariate regression analysis identified five main factors affecting online learning outcomes, including: learning persistence, learning methods, learning motivation, interaction with lecturers and facilities. Of which, learning persistence has the strongest impact. Based on these results, the study proposes solutions to improve online learning effectiveness, focusing on developing self-study skills, improving teaching methods, enhancing learning motivation and interaction between lecturers and students. The study provides an important basis for policy making and investment in online higher education in Vietnam.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH