Phát triển đội ngũ giảng viên trong bối cảnh tự chủ đại học tại Việt Nam=Developing the teaching staff in the context of university autonomy in Vietnam

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Thị Thùy Hương Lưu

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 2024

Mô tả vật lý: tr.347

Bộ sưu tập: Báo, Tạp chí

ID: 481226

In the context of Vietnamese universities transitioning to an autonomous model, faculty development has become both urgent and strategic. This paper analyzes the challenges and opportunities that faculty members face in an autonomous environment, including the pressure to improve teaching quality, the demands for scientific research, and involvement in management decisions. Additionally, the paper offers policy recommendations and measures to support faculty, such as enhancing professional training, facilitating research opportunities, and creating a professional working environment. Developing a high-quality faculty is not only a requirement but also a key factor in determining the success of the autonomous university model in Vietnam.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH