Quy trình xây dựng câu hỏi phát triển năng lực đọc hiểu văn bản truyện cổ tích cho học sinh lớp 6

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Thị Diệu Ly Nguyễn

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 2024

Mô tả vật lý: tr.25

Bộ sưu tập: Báo, Tạp chí

ID: 481585

In the context of current educational reforms, competency-based education imposes new demands on teachers and students in general education schools. This trend also applies to the teaching of literature and, specifically, reading comprehension. Teaching reading comprehension of fairy tale texts aims to form and develop students’ reading comprehension skills. There are various methods to organize teaching to develop students’ competencies. Utilizing a system of questions in teaching reading comprehension is considered an effective approach to developing these skills. Based on this, the paper proposes a framework for constructing questions to develop reading comprehension skills in fairy tales for secondary school students. It not only helps students explore and acquire knowledge but also stimulates their thinking, creativity, and self-awareness.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH